شرکت فنی و مهندسی آریو نمای پاسارگاد

شرکت فنی و مهندسی آریو نمای پاسارگاد فعال در زمینه مشاوره ، طراحی و اجرای نمای مدرن می باشد، که با تکیه بر دانش مهندسی، متخصصین و توانایی فنی پرسنل خود همگام با توسعه علم ساختمان همراه با کادری مجرب در این رشته تخصصی پای گذاشته است

شرکت فنی و مهندسی آریو نمای پاسارگاد

شرکت فنی و مهندسی آریو نمای پاسارگاد فعال در زمینه مشاوره ، طراحی و اجرای نمای مدرن می باشد، که با تکیه بر دانش مهندسی، متخصصین و توانایی فنی پرسنل خود همگام با توسعه علم ساختمان همراه با کادری مجرب در این رشته تخصصی پای گذاشته است

شرکت طراحی معماری و مهندسی آریو نمای پاسارگاد در سال 1381 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی آغاز نمود. این شرکت با بهره گیری از دانش مهندسی و تجربه عملی نیروهای متخصص در بحث فنی و اجرایی در بیش از یک دهه فعالیت توانسته است رزومه چشمگیری در زمینه همکاری با کمپانی های معتبر را آغاز نماید. هم اکنون این شرکت با بیش از 200 مشتری ثابت و فعال به یکی از بزرگترین مجموعه های اجرای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی در کشور بدل گردیده است

  • ۰
  • ۰


کرونا ویروس یک خانواده بزرگ از عوامل بیماری زا است. برخی از آنها باعث بیماریهای خفیفی مانند سرماخوردگی می شوند. برخی دیگر می توانند باعث عفونت های کشنده شوند. coronavirus به ظاهر این ویروس اشاره دارد.

در زیر میکروسکوپ الکترونی ، این پاتوژن ها  دارای تاج هایی هستند. بسیاری از ویروسها وجود دارند که فقط حیوانات را آلوده می کنند. برخی در میزبان حیوانات خود تکامل می یابند تا انسان را آلوده کنند. نوعی که انسان را آلوده می کند برای اولین بار در دهه 1960 مشخص شد. از آن زمان تاکنون ، هفت نوع کورو ویروس آلوده به انسان شناسایی شده است ، از جمله Coronavirus جدید که با نام COVID-2019.

Coronavirus COVID-19 (SARS-CoV-2) چیست؟
این coronavirus در ابتدا با نام 2019-nCoV نامگذاری شد و به آن corhanavirus Wuhan نیز گفته شد زیرا اولین افراد آلوده از شهر ووهان ، استان هوبی در چین آمده اند. بعداً با نام COVID-19 (SARS-CoV-2) شناخته شد.
اولین افراد آلوده از شهر ووهان ، استان هوبئی در چین ، شهری با بیش از 11 میلیون نفر و قطب اصلی حمل و نقل آمده اند. در 11 فوریه سال 2020 این بیماری به طور رسمی به نام COVID-19 و ویروس ایجاد کننده آن شناخته شد و به طور رسمی SARS-CoV-2 نامگذاری شد. این ویروس شبیه به انواع جدی دیگر انسداد ویروس انسانی MERS و SARS است که همه آنها به زیر گروه "بتا" ویروس تعلق دارند. CDC خاطرنشان می کند که MERS و SARS هر دو به عنوان عفونت در خفاش ها قبل از جهش برای ابتلا به انسان شروع شده اند.

علائم Coronavirus COVID-19  یا (SARS-CoV-2) چیست؟
علائم این بیماری ویروس شبیه سایر عفونت های تنفسی است. افراد آلوده ممکن است سرفه و تب و همچنین تنگی نفس را تجربه کنند. برخی از بیماران استفراغ ، اسهال و علائم مشابه معده دارند. شدیدترین موارد باعث ایجاد پنومونی، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و مرگ شده است. براساس اظهارات CDC ، برخی از مبتلایان علائم کمی دارند و یا هیچ عارضه ای ندارند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به شدت بیمار شوند یا در اثر این بیماری فوت کنند. برآوردهای اولیه نشان می دهد که علائم پس از قرار گرفتن در معرض از 2 - 14 روز با متوسط ​​5 روز شروع می شود.

چگونه Coronavirus COVID-19 (SARS-CoV-2) گسترش می یابد؟
کارشناسان بهداشت به طور گسترده ای موافق هستند که بسیاری از بیماران آلوده از یک بازار بزرگ حیوانات دریایی / غذاهای دریایی در شهر ووهان ابزدید کرده بودند، اظهار داشتند که این بیماری ابتدا از طریق تماس حیوانات به انسان گسترش یافته است. انتقال انسان به انسان به زودی در چین ، کره جنوبی ، ایتالیا ، ایران ، ایالات متحده و سرانجام در سراسر جهان تأیید شد. اولین کسی که در ایالات متحده آمریکا آلوده شد یک مرد ایلینویز در دهه 60 بود. همسر وی هنگام مسافرت در ووهان چین به این بیماری آلوده شد.

گاهی اوقات با لمس یک سطح آلوده به قطرات حاوی ویروس ، به افراد منتقل می شود. برخی از افراد می توانند عفونت را بدون داشتن علائم گسترش دهند.

چگونه Coronavirus COVID-19 (SARS-CoV-2) درمان می شود؟
این ویروس تازه شناسایی شده ، COVID-2019 هیچ درمان مشخصی ندارد. مراقبت حمایتی تنها روش درمان است. تعداد زیادی از بیماران (حدود 16 تا 20٪) برای به دست آوردن مراقبت مناسب به بستری نیاز دارند. در حال انجام کار برای تهیه داروهای ضد ویروسی برای مبارزه با بیماری است. در همین حال CDC می گوید که کارکنان مراقبت های بهداشتی باید در مراقبت از علائم عفونت از طریق مراقبت های حمایتی تلاش کنند. محققان همچنین در تلاشند تا واکسنی علیه ویروس تولید کنند.

آیا واکسن برای COVID-19 (SARS-CoV-2) وجود دارد؟
محققان بهداشت و درمان در سراسر جهان امیدوارند که به پیشرفت واکسن کمک کنند.
تاکنون واکسنی برای این ویروس تازه کشف نشده ایجاد نشده است. در 28 ژانویه ، وزارت بهداشت ، درمان و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد که انستیتوی ملی بهداشت همکاری در زمینه تولید واکسن COVID-19 را آغاز کرده است. به گفته مقامات HHS ، آزمایشات اولیه آغاز شده است ، اما احتمالاً یک سال یا بیشتر طول خواهد کشید تا یک واکسن ایمن و اثبات شده در سطح عمومی منتشر شود. کمیسیون ملی بهداشت در چین با سازمان های مختلف بهداشتی از جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) همکاری می کند تا بیشتر مطالعه کند این ویروس چقدر شدید و مسری است. 

آیا ویروس احتمال جهش دارد؟
این یک کلاس از ویروس است که شناخته می شود به راحتی جهش می یابد. جهش های قبلی منجر به شیوع SARS 2002-2003 ،می گردد.

لینک منبع

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی